זוגיות במשבר, לקחת הפסקה בזוגיות, הפסקה במערכת היחסים

זוגיות במשבר מתרחשת, אם אתם לא מצליחים להחזיר לכם את ההנאה, האכפתיות, המחויבות והתשוקה להישאר במערכת הזוגית. אפשר לשקול תהליך פרידה מכובד ולהמשיך להיות בקשר הורי ואף חברי בעתיד.

זוגיות במשבר

תוכן עניינים

הפסקה בזוגיות, זוגיות במשבר

כשיש משבר במערכת יחסים, יש בגדול 3 אפשרויות של התמודדות:

  • להשלים עם המצב ולהמשיך כדי לשמר את המערכת
  • גירושין
  • עבודה על מערכת היחסים 

עבודה על מערכת היחסים כוללת התייחסות למספר תחומים:

  • הבנה של השונות המובנית בין בני הזוג,
  • דרכי תקשורת לא יעילות שהביאו אתכם למצב המשברי
  • הכרות עם כלים המסייעים להבנות, הבנה אמפטית ותקשורת יעילה במרחב הזוגי
  • תשומת לב מיוחדת לכוחות, להנאה, לדברים שאתם אוהבים או אהבתם, בילוי זמן משותף כמותי ואיכותי,
  • ועוד נושאים יחודיים המשתנים בין זוג לזוג.

סימנים לפרידה

הבחנה מוקדמת של סימנים לפרידה יכולה לעזור לזוג לפתור קונפליקטים. סימני אזהרה מוקדמים כוללים:

  • אתם לא עושים דברים ביחד כמו קודם
  • יש לכם ויכוחים חוזרים על אותן בעיות שלעולם לא נפתרות
  • אתם מרגישים לא מרוצים ולא מאושרים
  • אתה מקיימים יחסי מין לעתים רחוקות, בכלל לא, או שזה לא מה שהיה פעם
  • אחד מבני הזוג מקדיש זמן רב יותר לתחומי עניין ופעילויות מחוץ למערכת היחסים
  • יש אובדן חום וידידות במערכת היחסים, אחד מכם או שניכם מדברים על חוסר אהבה
  • אתם מרגישים עייפים ומסוגלים פחות לעמוד באחריות בעבודה ובבית
  • הוויכוחים שלכם לגבי הילדים ממשיכים
  • לאחד מכם יש התמכרות שמשפיעה על מערכת היחסים
  • לכם או לבן הזוג שלכם היו מערכות יחסים אינטימיות מחוץ למערכת היחסים שלכם
  • אחד מכם מתעלל, משפיל, מבקר ושולט, מה שמעיד על אלימות במשפחה.

התנהגויות אלו יכולות להיות סימנים של זוגיות במשבר, ועשויות לעורר את תחילתה של תקופה בודדת ומדאיגה.

אופן ההתמודדות עם זוגיות במשבר תלוי ביכולת שלכם לנהל את המחשבות והפעולות שלכם, ולזהות מתי הדברים יוצאים מכלל שליטה.

הפסקה בזוגיות. רגשות נפוצים

למרות הנסיבות המורות בברור על הפסקה בזוגיות, אתם עלולים להרגיש עצב, דחייה ובלבול. העולם שלכם התהפך, ועם כל כך הרבה שינויים אתם עלולים להרגיש המומים.

אתם עלולים למצוא את עצמכם חווים מגוון של התנהגויות כמו בכי, קושי לישון, אובדן תיאבון או חוסר יכולת להתרכז בעבודה. אם יש לכם ילדים, אתם עלולים גם להתאמץ לטפל בהם לזמן מה. אתם עלולים להרגיש שמחים יום אחד ועצובים למחרת, או שיהיו לכם רגשות מעורבים באותו היום.

בואו נסתכל על כמה רגשות נפוצים במהלך הפסקה בזוגיות ופרידה. אתם עשויים להרגיש:

  • הקלה על כך שהדברים סוף סוף גלויים
  • עצבניים לגבי האופן שבו תעברו בין התחייבויות של עבודה ובית
  • חיוביים ונרגשים לקראת העתיד
  • מודאגים מעניינים משפטיים, כספים ואולי מערכת יחסים חדשה
  • עצובים, אכולים מהאובדן, לא מסוגלים להמשיך הלאה או פשוט קהים
  • מוכנים לשינוי ולהתחלות חדשות
  • מודאגים מההשפעה על ילדיכם

במילים אחרות, סיום מערכת היחסים היא תקופה של רגשות מוגברים ומעורבים. אבל, אם תקדישו זמן ותדאגו לעצמכם, אתם תצאו מזה בצורה טובה.

איך להתמודד עם זוגיות במשבר

מאבקים במערכות יחסים יכולים להוציא אותנו מאיזון ולגרום לנו להרגיש שאנחנו לא מתמודדים. בין אם הבעיות גדולות או קטנות, ההשפעה שלהן עצומה. 

חשוב שתדאגו לעצמכם ותמצאו דברים להכניס לחיי היומיום שלכם. זה יכול להגביר את היכולת שלכם להתמודד עם לחץ ולהפוך אתכם לטובים יותר בניהול קונפליקטים במערכת היחסים. 

אפשר למצוא באינטרנט טיפים לשמירה על ראש בריא. זכרו לוודא שאתם עושים משהו שמתמקד בטיפול בכם.

דברו עם מישהו שאתם סומכים עליו

ללא מגע קבוע וחיובי, רובנו מרגישים בדידות. עבור אנשים מסוימים, בדידות מתרחשת מדי פעם. אבל עבור אחרים, זה יכול להפוך לדבר קבוע. אם אתם מרגישים בודדים במערכת יחסים, דברו עם מישהו על זה.

לפעמים ההורים לא מאשרים מערכות יחסים. חשוב להבין למה. עבדו על תיאור המצב שלכם בצורה שתעזור להם להבין את ההחלטות שלכם ביחסים. אם ההורים שלכם לא מסכימים עם בחירת השותף, יהיה קשה לדבר איתם. חשוב למצוא את האומץ ובהדרגה להכין שיחה בריאה. זה נהדר לביטחון העצמי ולהערכה העצמית שלכם.

שיחה עם חבר קרוב על מערכת היחסים שלכם יכולה גם היא לעזור. חברויות משתנות ככל שאתם מתבגרים. אם אתה לא מדברים עם החברים הוותיקים שלכם, נסו ליצור חברויות חדשות. אתם יכולים להצטרף למועדון ספרים, מועדון ספורט או למצוא פעילויות אחרות שאתם אוהבים.

מערכת יחסים בבעיה

עבודה על זוגיות במשבר

עבודה על מערכות יחסים היא עבודה קשה. אם הדברים מסתבכים, יש כמה דרכים שבהם תוכלו להתמודד עם מאבקי היחסים שלכם.

תקשורת

תקשורת עם בן הזוג, על הסיבה שאתם מתקשים במערכת היחסים, יכולה להיות צעד ראשון לפתרון בעיות. 

אתם יכולים לשאול את בן הזוג שאלה רלוונטית, להקשיב לתגובתו, ואז להביע את דעתכם. לאחר שהקשבתם, תוכלו להציע את הצד שלכם בסיפור.

לא קל להיות כנה עם בן הזוג שלכם. מצד שני זה יכול לפתור את הבעיות שלכם ביחד. זכרו שלכל מערכות יחסים יש עליות ומורדות והן לא חייבות להסתיים. לפעמים זה יכול להשתפר – אבל זה דורש מאמץ, הבנה ואמון.

כבדו את ההבדלים ביניכם

חשוב לכבד את ההבדלים שלכם בזוגיות. אתם עשויים לגלות שהבדלים בתרבות, בדת או בדעות יכולים להיות מקור לקשיים או לחיכוכים במערכות יחסים. במקום להתעלם או להאשים את הלא מוכר, עשו מאמץ להבין אותם ולאמץ אותם.

קחו הפסקה במערכת היחסים

אל תפחדו לבלות גם זמן בנפרד. הפסקה במערכת היחסים עשויה לעזור לשניכם לחשוב מה אתם רוצים, עם מי אתם רוצים להיות ומה אתם יכולים לעשות כדי שזה יעבוד.

שיקלו מה הכי טוב בשבילכם

כשמצאתם מישהו שאתם אוהבים לבלות איתו ואתם רוצים להיות איתו כל החיים, תרגישו נהדר. למרות זאת, אם אתם נתקלים בבעיות במערכת היחסים כל הזמן, או אם אתה חווים בעיות גדולות יותר כמו התעללות במערכות יחסים – זה יכול להשפיע עליכם חזק. 

האם היתרונות של מערכת היחסים עולים על החסרונות? אם לעתים קרובות אתה מרגישים עצובים, פגועים או כועסים, אולי כדאי לסיים את הקשר. פעולה זו עשויה לבוא עם כמה תוצאות חיוביות בלתי צפויות.

בעיות בזוגיות יכולות לפעמים להשאיר אותכם עם תחושות של מצב רוח ירוד וערך עצמי נמוך. פנייה לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש יכולה גם לעזור לכם להתמקד בכם ובמה שאתה צריכים, על ידי התמודדות עם מחשבות שליליות ודיבור על בעיות היחסים שלכם.

קשר עם הילדים

הפסקה בזוגיות. תהליך הפרדה

  • מה שאתם מרגישים במהלך סיום מערכת היחסים עשוי להיות קשה מאוד, אבל זה יעבור עם הזמן.
  • התמודדו עם יום אחד בכל פעם. קבלו את זה שימים מסוימים יהיו טובים יותר או גרועים יותר מאחרים.
  • והכי חשוב, שמרו על עצמכם ועל ילדיכם בטוחים ובריאים.
  • אחרי הפרידה אולי תמצאו דרך להיות עצמאים יותר, חזקים יותר ומאושרים יותר.

הפרידה היא תקופה קשה. היא יכולה להיות טובה יותר או גרועה יותר תלוי איך אתם מתמודדים. הנה מידע שיעזור לכם לזהות איך אתם מרגישים ומדוע.

תמצאו גם טיפים לצלוח את סוף מערכת היחסים שלכם בצורה בריאה.

איך אתם עלולים להרגיש בעקבות פרידה

צפו לעליות ומורדות רגשיים כאשר אתם ובן הזוג נפרדים. לפעמים, אתם עשויים להרגיש נרגשים מהחיים החדשים שלכם, וחופשיים. אבל כנראה שגם לכם יהיו רגשות עצובים מאוד ותחושת אובדן. אתם עלולים אפילו להרגיש פחד.

אתם תחוו גם רגשות שליליים של תחושת אובדן. הפרידה עלולה להיות כואבת ועלולה להיות כרוכה באובדן של:

  • מבנה המשפחה והשגרה שלכם
  • קשר יומיומי עם ילדיכם
  • בית המשפחה
  • חברים וחיי חברה
  • תמיכה ואישור מהמשפחה והקהילה שלכם
  • משמעות וזהות
  • ההזדמנות להביא ילדים לעולם
  • ביטחון כלכלי

ההפסדים האלה עשויים להיות אפילו יותר קשים להשלמה אם אתם לא רוצים את הפרידה, או שהמשפחה והחברים שלכם לא תומכים בכם.

הפרידה יכולה להעלות גם בעיות מעשיות, כמו היכן תגורו, איך תפרנסו את עצמכם (וכל ילד) וכיצד תשתתפו בהורות.

כסף הוא נושא מיוחד עבור זוגות רבים הנפרדים, ונשים נוטות יותר מגברים לחוות קושי כלכלי לאחר גירושין. 

רגשות נפוצים

אבל הוא תהליך

לא משנה אם יזמתם את הפרידה או לא, אתה עדיין עלולים לחוות אבל. מישהו שפעם היה אכפת לכם ממנו, ואולי אתם עדיין אוהבים אותו, עוזב את חייכם.

כדי להתמודד עם האבל שלכם, בואו נסתכל על דברים שעשויים לעזור לכם:

  • שמרו על עצמכם – נסו לאכול בריא, שמרו על שגרת השינה והפעילות הגופנית שלכם, ותכננו את הפינוקים ואת הדברים שאתם נהנים מהם.
  • כל אחד מתמודד אחרת – אתם יכולים להעסיק את עצמכם. להסיח את דעתכם עם אנשים חדשים ופעילויות חדשות. לדבר עם חברים ובני משפחה ואחרים שיכולים לתמוך בכם. אפשר גם לקחת קצת זמן למחשבה עמוקה בשקט עם עצמכם.
  • הימנעו מלמהר ולהיכנס למערכת יחסים חדשה.
  • הימנעו משימוש באלכוהול או בסמים אחרים כדי להקל על כאבים רגשיים.
  • שוחחו עם רופא המשפחה שלכם, או פנו לייעוץ, אם יש לכם חששות לגבי הבריאות והרווחה שלכם.

מעבר לאבל שלכם, אתם צריכים להיות גם מעשיים. חשוב שתשמרו על הכספים שלכם, למשל. התקשרו לשירותי ייעוץ פיננסי אם אתם זקוקים לעזרה בתשלום החשבונות שלכם, במיון זכויות הפנסיה שלכם, בתקצוב או בהתמודדות עם חובות.

שקלו טיפול משפחתי כדי לפתור סכסוכים, להגיע להסכמות ולהורות בשיתוף פעולה.

מהי תגובה לא בריאה לפרידה

סיום מערכת יחסים היא גורם סיכון להחמרת האלימות במשפחה ודיכאון. לחלק מהאנשים יכולה להיות תגובה קיצונית לפרידה, שעלולה להיות מסוכנת להם, לבן זוגם או למשפחתם. לכן, הכירו את הסימנים של תגובה חריגה לפרידה. דעו מתי צריך לקבל עזרה.

כל דבר המהווה ניסיון לזלזל, לדחות או להעניש אדם אינו מועיל, ובמקרים מסוימים אף עלול להיות בלתי חוקי (כגון השחתת מכונית או רכוש אחר). לא משנה כמה רע אתם מרגישים לאחר הפרידה, זה לא עוזר:

  • לגנוב אחד מהשני
  • לשקר אחד על השני
  • לבקש לפגוע בחייו החדשים של השני
  • להוציא את התסכול והכעס על ילדיכם

הפרדה תהיה קלה יותר על כולם אם כל צד ייקח אחריות ויתנהג בכבוד ובבגרות.

דיכאון

עצב שנחווה כתוצאה מסיום מערכת יחסים עשוי להיות עז, מה שעלול להוביל לדיכאון. דיכאון היא מחלה קשה המשפיעה על הבריאות הנפשית והפיזית.

אנשים עם דיכאון מתקשים לתפקד ביום יום. הם עשויים להיות מבודדים חברתית, או לא פרודוקטיביים בעבודה ובבית, ולהפסיק ליהנות מהפעילויות הרגילות שלהם. סימנים נוספים לדיכאון יכולים להיות שינויים משמעותיים במשקל, חוסר ריכוז והסתמכות על אלכוהול או סמים.

אם בעיות אלו נמשכות יותר משבועיים, צריך לפנות לעזרה מקצועית.

דיכאון

אלימות

תגובה לא בריאה נוספת לפרידה היא אלימות. יש אנשים שחשים זעם עצום כאשר מערכת היחסים שלהם מתפרקת, והם עשויים לנסות להעניש את בן הזוג שלהם. אם אתם מרגישים שאינכם יכולים לשלוט בכעסים שלכם, או שאתם מודאגים מהכעס של בן הזוג שלכם, פנו מיד לעזרה.

הבטיחות של כולם בקשר, כולל ילדים, חייבת להיות במקום הראשון.

אם בן הזוג שלכם אלים:

  • הימנעו ממגע ככל שתוכלו
  • היפגשו איתם רק במקום ציבורי
  • בקשו מחבר או בן משפחה להיות אתכם בפגישות
  • אל תגיבו בתוקפנות
  • נהלו תיעוד של אירועים פוגעניים, כולל מעקבים
  • פנו לייעוץ משפטי לגבי מה שאתה יכולים לעשות
  • פנו לשירות תמיכה באלימות במשפחה

אם אתם חושבים שאתם בסכנה מיידית, התקשרו לטלפון 100 למשטרה.

נכתב על ידי –

שרה בוקסנבוים

שרה בוקסנבוים

שרה בוקסנבוים .M.A עוסקת בייעוץ זוגי, טיפול זוגי ובהנחיית סדנאות אימאגו לזוגות וליחידים מאז 1993.

העבודה שלה עם זוגות לאורך השנים, בסדנאות, ובמפגשים אינטנסיביים אישיים, סייעה לזוגות רבים להעמיק את המודעות לעצמם, לבני זוגם, ולמהות הקשר הזוגי המיוחד שלהם.

שרה בוקסנבוים פרטים נוספים

טיפול זוגי

מה גורם לכך שזוגות, אחרי שנים רבות ביחד, מגיעים למבוי סתום? איך יכול להיות שבתחילת הקשר הדבר היחיד שמעניין זו תשוקה והרומנטיקה ואחר כך לא מביטים אחד בשני?

טיפול בזוגיות בשיטת אימגו

טיפול באימגו מומלץ לזוגות בכל שלב במערכת היחסים – החל מאלה שיוצאים כמה חודשים ועד לנשואים עשרות שנים. שיטת האימגו משפרת את הרומנטיקה, החיבור, הידע.

משבר בזוגיות

כל בני זוג מתמודדים עם משבר בזוגיות. חלק מהמשברים הללו ניתנים לפתרון בקלות בעוד שאחרים יכולים לאיים על ההצלחה העתידית של מערכות היחסים הטובות ביותר.

זוגיות מוצלחת

זוגיות מוצלחת אומרת דברים שונים לאנשים שונים. עם זאת, יחסים טובים של מבוגרים כוללים בדרך כלל 2 אנשים שמכבדים ויכולים לתקשר אחד עם השני, ויש להם זכויות שוות.

תקשורת זוגית

תקשורת זוגית טובה היא חלק חשוב בכל מערכות יחסים והיא חלק חיוני בכל שותפות בריאה. לכל מערכות היחסים יש עליות ומורדות, אבל סגנון תקשורת בריא יכול להקל.

אינטימיות זוגית

אינטימיות זוגית היא הרגשה של קירבה, התחברות רגשית ותמיכה. זה אומר להיות מסוגלים לחלוק מגוון שלם של מחשבות, רגשות וחוויות שיש לכם כבני אדם.
Call Now Button